Alle artikler

Hvordan forbedre gjesteopplevelsen

Foodback - Hva tenker gjesten?

Av: Ståle Nøst

Bilder: Berre, Foodback

«We turn subjective experiences into actionable data, so you can turn that data into profit»

Hva gjesten synes om besøket er viktig

Kort sagt – Foodback er et gjestetilbakemeldingssystem hvor gjesten gir en tilbakemelding på sitt besøk i løpet av kun 20 sekunder.
Gjestenes tilbakemeldinger danner grunnlaget for at vi i Egon kan forbedre oss og lage enda bedre gjesteopplevelsen.

Egon tok i bruk dette etter en lengre tids utprøving i fullskala 1. september.
 

Egon har hver måned over 4 000 gjestetilbakemeldinger via Foodback

Fornøyde gjester kommer tilbake

Konseptet er enkelt. Du skanner en QR-kode med telefonen din når du er i restauranten. Her får du fem spørsmål hentet fra en spørsmålspool rundt 5 kategorier:
1.     Overordnet inntrykk
2.     Maten
3.     Servicen
4.     Atmosfæren
5.     Restauranten
 
Svarene her legger seg i et dashboard hvor vi har en fantastisk totaloversikt både statistisk og historisk på hvordan gjestene oppfatter Egon hver dag.
Målet vårt er at vi på alle Egon skal klare å flytte scoren fra gjestene oppover gjennom å gripe fatt i dag gjestene er minst fornøyd med – da må jo gjestene bli enda mer fornøyd.

For mange starter arbeidsdagen i EGon med å gå inn å se utviklingen og tilbakemeldingene fra gjestene. "Er det noe vi kan ta tak i dag", "er trenden den samme" osv..

90% av de som har svart gir oss toppscore på besøket

Egon skal være best på gjesteopplevelse

Det er det vi jobber med alle i Norrein og Egon - gjesteopplevelser. Klarer vi å utvikle konsepter og forbedre gjesteopplevelsen gjennom mat, service og fantastisk atmosfære, har vi noen herlige år foran oss.

Vi gleder oss til å se resultatene av dette i tiden fremover!

 

Er du nysgjerrig på Foodback så kan du lese mer om dem her.